ورود اعضاء ورود اعضاء نقشه سایت نقشه سایت
۱۳۹۵ جمعه ۱ بهمن
اداره آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد اداره آموزش و پرورش تربت حیدریه اداره آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد
صفحه اصلی
English
سخن روز
1395/09/29 کد خبر: 24720 نشست هم انديشي گروههاي آموزشي آموزش و پرورش تربت حيدريه با حضور 45 نفر  از سرگروههاي آموزشي دوره هاي اول و دوم متوسطه ، فني ،حرفه اي و كاردانش در محل سالن كنفرانس اداره آموزش و پرورش تربت حيدريه  برگزار شد .
با حضور معاون مدير كل و مدير آموزش و پرورش تربت حيدريه
نشست هم انديشي گروههاي آموزشي آموزش و پرورش تربت حيدريه با حضور 45 نفر از سرگروههاي آموزشي دوره هاي اول و دوم متوسطه ، فني ،حرفه اي و كاردانش در محل سالن كنفرانس اداره آموزش و پرورش تربت حيدريه برگزار شد .
معاون مدير كل و مدير آموزش و پرورش تربت حيدريه : گروههاي آموزشي از جهت مشروعيت بخشيدن به برنامه هاي آموزشي و جلب مشاركت فرهنگيان ،ايجاد نشاط ،انگيزه و استفاده از راهكار ها و پيشنهادات و نقطه نظرات جمعيت پوياي معلمان در امر تعليم وتربيت ،جايگاه حساس و قابل توجهي دارد.

 

به گزارش روابط عمومي معاونت اداره كل و مديريت آموزش و پرورش تربت حيدريه  ؛معاون مدير كل و مدير آموزش متوسطه آموزش و پرورش تربت حيدريه  در اين جلسه گفت : گروههاي آموزشي  از جهت مشروعيت بخشيدن به برنامه هاي آموزشي و جلب مشاركت فرهنگيان ،ايجاد نشاط ،انگيزه و استفاده از راهكار ها و پيشنهادات و نقطه نظرات  جمعيت پوياي معلمان در امر تعليم وتربيت ،جايگاه حساس و قابل توجهي دارد .

سعيد نيرويي يكي  از فلسفه هاي تشكيل گروه هاي آموزشي را خلق وايجاد انگيزه براي مشاركت فكري معلمين در نظام آموزشي و تربيتي عنوان كرد و افزود :  ، با توجه به ضرورت مشاركت معلمان و مديران مدارس در برنامه ريزي ها ،تصميم سازيها و تصميم گيريها ،((گروه هاي آموزشي )) از يك سو به عنوان نهادي علمي آموزشي و از سوي ديگر بازويي توانا براي كارشناسان حوزه هاي ستادي و اجرايي است .

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش تربت حيدريه در اين جلسه گفت: سرگروه هاي آموزشي در مدارس مسئول كيفيت بخشي آموزشي هستند و اين مهم از اولويت هاي كاري آنها در مدارس براي پيشبرد اهداف آموزشي است.

محمد اماني يادگيري همراه با ايجاد مهارت در دانش آموزان را ضروري دانست و گفت:مهارت هاي ياد دهي و يادگيري در دانش آموزان بايد ماندگار و اصولي باشد و معلمان مخاطب خود را با چنين ويژگي هايي تربيت نمايند و به امر يادگيري اصولي و ماندگار اعتقاد داشته باشند.

وي از سرگروه هاي آموزشي خواست تا با ارتباط بيشتر با مدارس و دبيران زمينه ي ارتقاء صلاحيت هاي علمي و فرهنگي معلمان رافراهم نمايند.

اماني برنظارت،شناسايي و تشويق معلمان فعال،كاهش افت تحصيلي برگزاري كارگاه ها و دوره هاي آموزشي تاكيد كرد و ادامه داد:ايجاد ارتباط بين آموزشگاهها و دبيران و نظارت بيشتر بر امر آموزش باعث افزايش انگيزه در ميان معلمان و عامل ابتكار و نو آوري در آنها خواهد بود.

در ادامه سرگروه هاي آموزشي متوسطه دوره اول و دوم شهرستان نظرات و ديدگاههاي خود را در رابطه با گروه هاي آموزشي و نقش تأثير گزار آنها در فرايند ياددهي-يادگيري بيان نمودند.

 محمد محمودي كارشناس مسئول آموزش متوسطه  دوره دوم ضمن تشريح وظايف سرگروه هاي آموزشي و بيان اهداف آنها، افزود:استفاده از روش هاي الگوي برتر تدريس ارائه الگوهاي عملي تدريس و نقد و بررسي كتب و تحليل محتواي آنها با رويكرد تربيتي از برنامه هاي اجرايي امسال خواهد بود كه با كمك هم سعي خواهيم كرد آنها را به بهترين شكل انجام دهيم.

وي ايجاد جلسات تعامل،نياز سنجي ،ايجاد شرايط براي تبادل اطلاعات بين همكاران، توسعه و ارتقا نقش آنها در ارزشيابي برنامه هاي درسي و آموزشي و تبادل نظر و تجربه بين اعضاي گروه هاي آموزشي و نيز نظارت بر حسن اجراي برنامه ها و فعاليت هاي آموزشي را از اهداف مهم گروه هاي آموزشي برشمرد.

ناهيد خداشناس كارشناس تكنولوژي و گروه هاي آموزشي  بر تعامل سازنده بين گروه هاي مختلف متوسطه اول و دوم تاكيد  وبه  بيان مسائل و مشكلات ساماندهي پرداخت .

 
 

تعداد بازدید: 55
امتیازدهی
میانگین امتیازها:0 تعداد کل امتیازها:0
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0
ارسال نظرات
نام  
آدرس پست الکترونیکی شما    
توضیحات  
تغییر کد امنیتی  
کد امنیت  
 
تمامي حقوق اين پايگاه متعلق به اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوي مي باشد.
ورود اعضاء
بستن
Powered by DorsaPortal